blocktext1

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیتهایی گفته میشود که طی آن محصول یا خدمات شما با تکنیکهای تجارت الکترونیک به مخاطبانتان در فضای وب معرفی می گردد.

بازایابی اینترنتی

معمولا فعالیتهای بازاریابی آنلاین می تواند هم راستا با تبلیغات فیزیکی انجام شود اما مسیر و نوع و محتوای آن می بایست مناسب برای فضای وب و مخاطبان آن باشد.

سئو وب سایت

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

انواع دیجیتال مارکتینگ

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

 اگر قرار باشد دیجیتال مارکتینگ رو به بخش های مختلف تقسیم کنیم شامل مراحل زیر میشود
این مراحل در تک تک در مقالات بعدی برای شما موشکافی میکنیم

انواع  مراحل دیجیتال مارکتینگ:

فعالیت های دیجیتال مارکتینگ شامل اقدامات زیر است:
  • • سایر فرم های رسانه های دیجیتال
  • • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  • • بازاریابی از طریق تاثیرگذاری
  • • بازاریابی محتوایی
  • • اتوماسیون محتوا
  • • تجارت الکترونیک (e-commerce)
  • • تبلیغات نمایشی (بنری و کلیکی)
  • • دیسکتهای نوری و دیسکت های بازی
  • • بهینه سازی موتور جستجوگر یا همان سئو (SEO)
  • • مانورهای بازاریابی (Campaign Marketing)
  • • کتابهای الکترونیکی
  • به علاوه دیجیتال مارکتینگ را میتوان به سایر کانال های غیر اینترنتی رسانه های دیجیتال مانند تلفن های همراه (SMS, MMS)، خدمات پاسخ دهی تلفنی و یا متن پیام گونه تلفن در حالت انتظار نیز گسترش داد.
 
انواع دیجیتال مارکتینگ
انواع دیجیتال مارکتینگ

مزایای روش های دیجیتال مارکتینگ؟

در قرن حاضر، بدون شک دیجیتال مارکتینگ، مطمئن ترین روش ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب است. در این نوع بازاریابی، می توانید پیامها را به گونه ای طراحی کنید تا به طور کامل پاسخگوی نیازها و خواسته های معین مخاطبان باشد. در تبلیغات دیجیتالی میتوان براحتی و با صرف زمان و هزینه کم پیام بسیار جذابی طراحی کرد که ضمن اطلاع رسانی سریع و دقیق جایگاه خود را در فضای مجازی ارتقا داد.
نکات مهم دیجیتال مارکتینگ: 1. مهم تر از تعداد ، کیفیت بازدید کنندگان است. یادتان باشد که همه مشتری شما نیستند!
2. در کمپین دیجیتال مارکتینگ، فقط به دنبال اعداد و ارقام نباشید. زیرا دیجیتال مارکتینگ یک هدف نیست! یک وسیله و ابزار کمکی برای رسیدن به هدف است.
3. تعداد تعاملات یعنی تعداد لایک ها، نظر ها، به اشتراک گذاری ها حائز اهمیت است و این موضوع است که نهایتا به ارتقاع برند و فروش بیشتر شما کمک می کند.
4. توجه به این نکته مهم است که هدف دیجیتال مارکتینگ افزایش تعاملات کاربران در وب سایت و شبکه های اجتماعی است. و در نهایت باید منجر به کسب درآمد و بازگشت هزینه های دیجیتال مارکتینگ شود.
5. نکته ی مهم دیگر این است که بهینه سازی فقط برای وب سایت ها نیست بلکه برای تمامی کمپین های دیجیتال مارکتینگ، از جمله شبکه های اجتماعی است.
خواندن 1621 دفعه
پوریا سبحانلو

پوریا سبحانلو هستم دانشجوی ارشد نرم افزار  | برنامه نویس زبانهای اسکریپتی سمت سرور

چند وقتیست علاقه به علم بهینه سازی وب پیدا کردم  و پروژه های مرتبط با اون رو قبول میکنم.

هدف اصلیم از مجله بهینه سازی وب اشنا کردن وب مستران عزیز با تکنیک ها جدید بهینه سازی و سئو وب سایت ها میباشد.

وبگاه: www.psobhanlo.ir پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند